Nalepovacie ručičky z McDonald's budú opäť pomáhať deťom v slovenských nemocniciach

1. jún 2021

Spoločnosť McDonald’s sa po minuloročnej prestávke, symbolicky na Medzinárodný deň detí, rozhodla spustiť tradičnú charitatívnu akciu venovanú hospitalizovaným deťom v slovenských nemocniciach, ktorá potrvá celý mesiac. Počas júna si zákazníci budú môcť k svojmu obľúbenému jedlu objednať aj samolepky v tvare detskej ručičky a podporiť tak pripravované projekty neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities, ktorá už viac ako 18 rokov prináša blízkosť pre rodiny do slovenských nemocníc. Výzvou pre tento rok je prekonať výťažok z roku 2019, ktorý bol vo výške až 45 334 Eur.

Celým finančným výťažkom zo samolepiek v tvare detských rúk pomôžu zákazníci McDonald’s zlepšovať podmienky hospitalizácie chorých detí a ich rodín v slovenských nemocniciach, ktorých vzájomná blízkosť pozitívne vplýva na liečbu detí a ich rekonvalescenciu. 

Celá vyzbieraná suma bude odovzdaná n.o. RMHC, ktorá ich využije na pripravované projekty pre detské oddelenia v nemocniciach v Banskej Bystrici a Nitre. V blízkej budúcnosti RMHC plánuje aj realizáciu nového programu Rodinná izba Ronalda McDonalda. V partnerských detských nemocniciach na Slovensku bude pre rodiny vytvorený špeciálny priestor s „domácim“ charakterom, kde si môžu rodičia oddýchnuť a načerpať nové sily počas čakania medzi jednotlivými terapiami svojich detí alebo počas vyčerpávajúceho každodenného pobytu v nemocnici.  Doplnia si tu energiu, budú mať možnosť dať si drobné občerstvenie, osprchovať sa alebo si odpočinúť, aby mohli byť silní pre svoje deti. Najväčším prínosom projektu bude, že priestory programu Rodinná izba sa budú nachádzať iba pár metrov od nemocničného lôžka ich dieťaťa. 

Zákazníci, ktorí charitatívnu akciu veľmi dobre poznajú aj z minulých rokov, vedia, že v dôsledku pandémie sa charitatívna akcia v roku 2020 nemohla uskutočniť. Výzvou sa preto pre tento rok stala ambícia prekonať výťažok z roku 2019, ktorý bol vo výške až 45.334 Eur.  Z dôvodu zvýšených hygienických opatrení sa tento rok nebudú môcť ručičky podpisovať, ale zákazníci ich môžu tradične nalepiť na určené miesta v každej reštaurácií McDonald’s na Slovensku alebo podľa svojho uváženia. 

Ponuka samolepiek bude symbolicky dostupná práve od 1. júna, ktorý je označený ako Medzinárodný deň detí. V reštauráciách McDonald’s privítajú zamestnanci zákazníkov v tričkách s nápisom “Podaj pomocnú ruku malým pacientom”, a tí si budú môcť vybrať, či a v akej výške chcú prispieť na dobrú vec. K dispozícií sú dva druhy samolepkových ručičiek, z ktorých každá predstavuje inú výšku finančného príspevku. Žltá ručička bude dostupná za 1 Euro, prémiová strieborná ručička za 5 Eur. 

„Veľmi si vážime podporu nášho zakladajúceho partnera, ktorým je spoločnosť McDonald´s, a zákazníkov reštaurácií, ako spolu s nami podávajú pomocnú ruku malým pacientom a ich rodinám. Ich pomoc je výrazná aj vďaka možnosti zaokrúhľovania sumy za objednávku pri platbe cez digitálne kiosky alebo cez podporu v rámci špeciálnych charitatívnych akcií ako McHappy Day či práve aktuálnych pomocných ručičiek. Aj vďaka nim sa nám za posledné roky podarilo zrekonštruovať  nemocničné oddelenia a zakúpiť aj potrebné prístroje pre 11 slovenských nemocníc. Veríme, že tento rok prekonáme už tak výnimočný výťažok z predminulého roka, pretože kvôli pandémii sa minulý rok charitatívna akcia s pomocnými ručičkami nemohla uskutočniť, “ hovorí Hana Mlkvá, výkonná riaditeľka n.o. Ronald McDonald House Charities na Slovensku.  

Od roku 2003 pomáha organizácia RMHC malým pacientom v slovenských nemocniciach prostredníctvom rekonštrukcií nemocničných izieb, spoločných priestorov či oddychových zón, ale aj zabezpečením najmodernejších prístrojov a nového zariadenia pre detské oddelenia. Doposiaľ RMHC investovala do podpory detských nemocníc 660 000 Eur. Zakladateľom a hlavným partnerom slovenskej neziskovej organizácie RMHC je McDonald’s Slovakia. Príjmy neziskovej organizácie tvoria najmä príspevky do kasičiek v reštauráciách McDonald’s, predaj symbolických ručičiek, polovica z tržieb za predaj hranolčekov počas McHappy Day, príjem z 2 %, ale aj príspevky priamo od spoločnosti McDonald’s a od rôznych darcov. Vďaka konceptu reštaurácií novej generácie môžu zákazníci prispievať na aktivity neziskovej organizácie RMHC aj prostredníctvom zaokrúhľovania pri platbe na digitálnych kioskoch.

Prihlásenie k newsletteru