Zavrieť ×

Big Mac má vlastnú narodeninovú edíciu tričiek

5. december 2018

Bratislava, 5. december 2018 – Dva plátky hovädzieho mäsa medzi tromi kúskami pečiva doplnené nakladanou uhorkou, syrom Čedar, šalátom, cibuľkou a typickou Big Mac omáčkou sa nezmazateľne zapísali do histórie ako ikona medzi hamburgermi. Tento rok v auguste oslávili reštaurácie McDonald's jeho 50-te narodeniny na celom svete. Vtom istom čase by výročie oslávil aj tvorca Big Macu, Jim Deligati. Slovenský a český McDonald's si ako narodeninový darček pre fanúšikov legendy pripravil jedno špeciálne prekvapenie. Oslovil mladých dizajnérov, ktorí prijali kreatívnu výzvu a pre Big Mac vytvorili limitovanú kolekciu tričiek. Tá je inšpirovaná módou a atmosférou uplynulých dekád, počas ktorých sa aj Big Mac stal súčasťou pop-kultúry.

 

Limitovaná kolekcia pre Big Mac je inšpirovaná uplynulými piatimi dekádami

„Limitovanú edíciu tričiek si budú môcť fanúšikovia Big Macu kúpiť už od 1. decembra v eshope a kamenných obchodoch Footshop v Bratislave a Prahe. Sme z nej nadšení, pretože sa návrhárom podarilo skutočne autenticky zachytiť charakter jednotlivých desaťročí! Každý kus bude mať cenu 30 eur a dúfame, že poteší i všetkých fanúšikov Big Macu,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko spoločnosti McDonald's.

 

Globálne sú módne spolupráce značiek bežné, lokálne sú vzácnosťou

Návrhy tričiek vytvorila pätica mladých českých a slovenských návrhárov. Každý motív  je venovaný jednej dekáde tohto hamburgera  a vtedajšej móde. Nechýbajú tak napríklad pastelové farby 60-tych rokov, o ktorých oslavu sa postarala návrhárka Vanda Janda. Za tričko s logom McDonald's by v socialistickom Československu 70-tych rokov takpovediac „trhali ruky“ Mirovi Sabovi, návrhárovi  slovenského pôvodu. Nasledujúce 80-te a 90-te roky vynikajú farebnosťou a uvoľnenosťou, o ktorú sa postarali Tereza Kladošová a Filip Hieke. Celú kolekciu uzatvára tričko Jana Černého, ktorého hlavným prvkom je definícia Big Macu z Wikipedie. Ten k celej spolupráci dodal: „Som rád, že veľké značky podporujú mladých umelcov a každý z nás mohol venovať tejto módnej spolupráci kus vlastného štýlu.“

„Na celej kolekcii je vidieť, ako sa doba za uplynulých 50 rokov menila. Čo ale zostalo bez zmien, je Big Mac. Napriek tomu, že nejde o najpredávanejší slovenský sendvič, je nepochybne ikonou, na ktorú sme pyšní,“ doplnila Zuzana Svobodová.

 

O spoločnosti McDonald's Slovensko

Spoločnosť McDonald's prišla na slovenský trh v roku 1995. Prvou otvorenou prevádzkou bola reštaurácia v Banskej Bystrici. V novembri roku 2003 vznikla na Slovensku nezisková organizácia Ronald McDonald House Charities. Aktuálne je na Slovensku 30 reštaurácií, z ktorých je 14 v Bratislave a ostatných 16 v Banskej Bystrici, Košiciach, Liptovskom Mikuláši, Martine, Nitre, Prešove, Prievidzi, Trenčíne, Trnave, Zvolene a Žiline. Súčasťou 22 reštaurácií je obľúbený koncept McCafé, ktorý sa predstavil v roku 2009. McDonald's aktuálne zamestnáva 2 061 zamestnancov. V roku 2017 dosiahli tržby spoločnosti 75,2 milióna eur.

 

 

Kontakt pre médiá

Zuzana Svobodová

PR/Communications Director McDonald's ČR/SR

Tel.: +420 222 007 350

E-mail: zuzana.svobodova@cz.mcd.com